• ایجاد بینش دیجیتالی قدم به قدم،گام به گام و روز به روز
        ایجاد بینش دیجیتالی قدم به قدم،گام به گام و روز به روز

        ایجاد بینش دیجیتالی قدم به قدم،گام به گام و روز به روز

        کد اطلاعیه: 5006194
        تاریخ ثبت: ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
        تعداد بازدید:15

        همه ما کم و بیش با اهمیت شبکه های اجتماعی آگاهی داریم .به عنوان مثال وقتی صحبت از فیس بوک میکنیم یعنی شبکه اجتماعی و هنگامی که به سراغ یوتیوب جهت اشتراک گذاری کلیپ ها می رویم یعنی رسانه اجتماعی.

        امروزه هر دقیقه و ساعت تعدادی زیادی فیلم در شبکه اجتماعی آپلود می شود،

        هر روز میلیاردها مرتبه فیلم دیده می شود،

        چندین میلیون مقاله در ویکی پدیا منتشر می شود،

        روزانه چندین میلیون عکس در شبکه های اجتماعی منتشر می شود،

        روزانه چندین میلیون آگهی تبلیغاتی منتشر می شود

        و روزانه میلیاردها محتوای دیجیتال تولید می شوند و همینطور از طریق تبلیغات و بازاریابی میلیاردها پول جمع آوری می شود این در صورتی است که هرروز کاربردهای شبکه اجتماعی نیز در عرصه های اجتماعی بیشتر می شود به ویژه برای روابط عمومی ها چرا که روابط عمومی در شبکه اجتماعی می تواند مالکیت محتوا را به عهده داشته باشد محتوا تولید کند و منتشرکند، پویایی و پایداری، شفافیت واعتمادسازی، حضور مدیران در این حوزه و جذب کاربران زیاد از کارکردهایی است که در این خصوص مطرح می شود.
        کشورهای دنیا برای اینکه بتوانند از شبکه اجتماعی استفاده درستی کنند اصطلاح آمادگی دیجیتال را دنبال میکنند. این درصورتی است که دراین کشورها برای جذب مدیران و کارشناسان روابط عمومی و بازاریابی، شاخص هایی نظیر تسلط برحوزه ارتباط با رسانه و تسلط برحوزه شبکه اجتماعی مطرح می شود که، در این میان تسلط به ایمیل، رتبه پنج و شش را به خود اختصاص میدهد. حتی مدیرانی که در شرایط بحران اقتصادی ناچار به استخدام مدیران روابط عمومی بودند شاخص آشنایی با شبکه های اجتماعی را در اولویت قرار دادند، چرا که آنان احساس میکردند در زمان بحران با هزینه کمترمیتوانند از شبکه اجتماعی بهره بیشتری ببرند.
        امروز ما در مبحث آمادگی دیجیتال درکشورهای مختلف، شاهد شکاف دیجیتالی هستیم. که در این بین، کشورهای درحال توسعه نمره پایینی می گیرند. چرا که سواد دیجیتالی شان پایین هست . امروزه اگر روابط عمومی بخواهد از سایه خارج شود، بایستی از رسانه اجتماعی استفاده کند. چرا که رسانه اجتماعی باعث گسترش مخاطبان در سراسرجهان خواهد شد . و بایستی محتوای مناسب با نیاز مخاطب تولید شود.
        اما این رسانه ها جذاب هستند، افرادی که آنها را مدیریت میکنند باید تکنیک های آن را نیز بدانند. استفاده از شبکه اجتماعی نیازمند آموزش و سواد رایانه ای است . در کنار همه کاربردهای مثبتی که رسانه اجتماعی دارد ما شاهد برخی کاربردهای منفی هم هستیم که اکنون به عنوان دغدغه مدیران مطرح می شود.
        در این راستا به نظر می رسد ابتدا، باید بینش دیجیتالی در بین مدیران ایجاد شود به این معنی که مدیران، فعال بودن در این حوزه را در کل قبول داشته باشند.دوم اینکه، ساختار سازمانی ،به سمت ایجاد بینش دیجیتال آماده شود،سوم، منابع و امکانات نظیر توسعه شبکه LAN وVAN هرچه بیشتر فراهم شود. و مسئله آخر و اساسی آموزش.
        باید بپذیریم که این حوزه در حال تغییر هست ، ایجاد آموزش فراگیر مرحله به مرحله و همچنین، فراهم نمودن بستر و زیرساختی مناسب در راستای استفاده همه مدیران، کارشناسان و شهروندان به منظور تقویت بینش دیجیتالی، توسعه ضریب نفوذ اطلاعات صحیح و تعامل مثبت و موثر بین مخاطبان به نحوی که نتیجه آن باعث کاهش نگرانی مدیران شود . تا جامعه مخاطبان این حوزه (شبکه اجتماعی) به سمت، استفاده کاربردهای صحیح، ارایه آموزش های اصولی و موثر با موضوعاتی همچون بازاریابی، تبلیغات، آموزش های اجتماعی هدایت شود و آسیب ها به صفر برسد.

        روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی

تلفن : 05132244206
فاکس : 05132244207
پست الکترونیک : planning@mashhad.ir

میدان شهدا،ساختمان توسعه شهرداری،طبقه چهارم

تلفن:روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی  05138491451

آدرس :
   کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد  و تامین و به روزرسانی محتوای توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد انجام میگردد
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد