بیش از 350 خدمت در شهرداری مشهد شناسایی شده که عمدتا خدمات نظارتی توسط پیمانکاران و ارائه خدمات به شهروندان است.
معاون برنامهریزی و توسعه شهری شهرداری مشهد گفت: مراحل بودجه با تعامل مشترک شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد صورت میگیرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، دکتر محمدمهدی برادران در نشست هماندیشی با معاونان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: در خصوص بودجه چهار گام تنظیم بودجه، تصویب بودجه، اجرا و نظارت بر بودجه در شهر مشهد به صورت رفت و برگشت بین شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد اجرا میشود، بدین معنا که تنظیم و اجرا به عهده شهرداری و تصویب و نظارت بر بودجه برعهده شورای اسلامی شهر میباشد. وی ادامه داد: این رفت و برگشت گامهای بودجه به ما این پیام را میدهد که باید با تعامل مشترک شهرداری و شورای اسلامی شهر این کار صورت گیرد. معاون برنامهریزی و توسعه شهرداری مشهد تصریح کرد: قاعده کار در حوزه تنظیم بدین صورت است که قبل از اینکه شهرداری وارد تنظیم بودجه شود، سیاستهای ابلاغی شورای اسلامی شهر می بایست مد نظر قرار گیرد و یکی از مهمترین سیاستهای ابلاغی شورای اسلامی شهر مشهد در این دوره و دوره قبل تنظیم بودجه شهرداری مشهد بر مبنای عملکرد است که شهرداری مشهد در سطوح ملی در این عرصه پیشتاز بوده است. وی بیان کرد: تلاش میکنیم بودجه و عملکرد سال جاری را شاخص مند و قیمت تمام محصولات را مشخص کنیم و دقیقا بدانیم هزینهای که در قالب بودجه شهرداری میشود منجر به چه نتایج و خدماتی است. معاون برنامهریزی و توسعه شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: بیش از 350 خدمت در شهرداری مشهد شناسایی شده که عمدتا خدمات نظارتی توسط پیمانکاران و ارائه خدمات به شهروندان است. دکتر برادران گفت: مباحث مرتبط با تلفیق بودجه را به صورت یکپارچه در قالب معاونت برنامه ریزی و شورای عالی برنامهریزی شهرداری مطرح می کنیم و در شورای اسلامی شهر نیز، کمیسیون تلفیق بودجه نقش تلفیقگر را بر عهده دارد.