شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۶:۱۵ ۵۹
طبقه بندی:
  • اخبار ویژه
  • اخبار
چچ
اهم اقدامات اداره کل منابع انسانی شهرداری مشهد

اهم اقدامات اداره کل منابع انسانی شهرداری مشهد

سرپرست اداره کل منایع انسانی شهرداری مشهد مهمترین اقدامات اداره کل منابع انسانی شهرداری مشهد را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد " علیرضا صحراگرد" در خصوص مهمترین اقدامات اداره کل منابع انسانی گفت:
پرداخت حقوق همزمان نیروهای مدیریت پیمان برای اولین بار با سایر کارکنان دارای رابطه استخدام مستقیم
با پیگیری صورت گرفته توسط اداره کل منابع انسانی در راستای رفع موانع پرداخت به موقع حقوق نیروهای مدیریت پیمان با ثبت صورت وضعیت های مالی معوقه تیر الی آبان ماه در حساب های مالی، حقوق نیروهای مذکور برای اولین بار در دی ماه به صورت همزمان با سایر کارکنان دارای رابطه استخدامی مستقیم پرداخت گردید.
ثبت مستیقیم ایمیل ها و فکس های دریافتی در اتوماسیون اداری گام
درجهت یکپارچه سازی سامانه ها و جلوگیری از هدر رفت زمان و تسریع در امور، فرآیند برقراری ارتباط شماره فکس و ایمیل دبیرخانه شهرداری مشهد و اتوماسیون اداری پیاده سازی گردیده است. در این راستا تمام ایمیل های دریافتی درکارتابل دبیرخانه نمایش داده می شود که پس از بررسی و تایید میتوان در قالب نامه وارده ثبت و ارسال گردد.
بازنگری دسترسی ارجاعات
با توجه به ماهیت فعالیت مناطق و لزوم ارتباط بین حوزه ای در امور اجرایی، پس از بررسی کارشناسی صورت گرفته سطح دسترسی ادارت در مناطق مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت.
ثبت سیستمی مشکلات اتوماسیون
با توجه به حجم بالای درخواست های حوزه های خدمتی جهت ایجاد تغییرات در اتوماسیون به جهت هدفمند کردن پشتیبانی تمامی موارد مطرح شده و امکان گزارش گیری از میزان و نوع درخواست های هر منطقه، فرآیندی در سامانه سمپا با عنوان "اتوماسیون اداری ستاد و مناطق" تعریف شود تا تمامی موارد درج شده در سامانه فوق توسط امور اداری مناطق بصورت خودکار به راهبر اتوماسیون اداری جهت بررسی و اقدام لازم ارجاع شود که این امر باعث تسریع در پشتیبانی و مستند بودن موارد اعلامی و اقدامات انجام شده توسط راهبر مربوطه می شود.
پیگیری الکترونیکی درخواست های ارباب رجوع
در جهت تکریم ارباب رجوع با هماهنگی صورت گرفته با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات از این پس اطلاعات نامه های وارده ثبت شده به فرد متقاضی پیامک خواهد گردید و همچنین امکان پیگیری سابقه و گردش آن در حوزه های مربوطه قابل مشاهده خواهد بود.
تبدیل وضع استخدامی
با عنایت به مجوز شماره 6362 مورخ 16/02/1397 سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشورمبنی بر تبدیل وضعیت ایثارگران صدور تعدادی از احکام کارگزینی کارمندان پیمانی به رسمی قطعی پس از طی مراحل اداری و قانونی مربوطه صادر گردید.
تشکیل کمیته اجرایی تبدیل وضع استخدامی
پیرو ابلاغیه شماره 10095 مورخ 31/02/1398 سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مبنی بر تبدیل وضعیت کارمندان پیمانی دارای هشت سال سابقه به رسمی آزمایشی و نظر به برگزاری آزمون در سال 1390 و شمولیت کارکنان پیمانی به کارگیری شده در سال 91 در کمیته اجرایی تبدیل وضع استخدامی در اداره امور کارکنان تشکیل و جلسات اولیه در خصوص نحوه برگزاری و تشکیل پرونده تبدیل وضعیت اقدامات لازم آغاز گردید.
شروع اصلاح و بروز رسانی مدارک و مستندات ایثارگران در سیستم جامع منابع انسانی
که در مورد برقراری مزایای ایثارگری مشمولین قانون کار اطلاعات و مستندات در سیستم مورد بازنگری قرارگرفت.
دستورالعمل خاتمه خدمت
به منظور آشنایی هرچه بیشتر همکاران محترم در خصوص نحوه خاتمه خدمت، پیش نویس اولیه دستورالعمل فرآیند خاتمه خدمت(بازنشستگی، بازخریدی ازکارافتادگی و استعفاء) گردید
به روزآوری بانک اطلاعات مدیران
باتوجه به جابجایی واحد مدیران و انتقال آن به اداره امور کارکنان ، در سیستم جامع منابع انسانی تکمیل و اصلاح اطلاعات مدیران در دستور کار قرار گرفت.
اصلاح و به روز آوری دستورالعمل اضافه کار کارکنان
بروزآوری دستورالعمل اضافه کار کارکنان شاغل در مناطق، ستاد و سازمان های تابعه جهت متناسب سازی با نیاز های بخش های مختلف شهرداری و بازه های پیک کاری آخر سال تهیه و ارسال گردید.
ابلاغ شرایط استفاده از کسر ساعات کار روزانه کارکنان
باتوجه به سوالات متعدد در خصوص نحوه استفاده همکاران مشمول کاهش ساعت کاری، فهرست افراد مشمول بر اساس قوانین مربوطه و نحوه حضور ایشان طی مکاتبه جهت بهره برداری ارسال خواهد گردید.
ابلاغ نحوه ثبت ورود و خروج همکاران و افراد مشمول معافیت از ثبت تردد
باتوجه به سوالات و درخواست های متعدد درخصوص معافیت ثبت تردد همکاران دارای شرایط کاری خاص، ضوابط بهره مندی از معافیت ثبت ترددتنظیم و مکاتبه گردید.
تدوین پیش نویس اولیه دستورالعمل بایگانی اسناد پرسنلی در شهرداری مشهد
باتوجه به پراکندگی و اعمال نظر سلیقه در روش نگهداری اسناد و خطا های آن، پیش نویس اولیه دستورالعمل ویژه ای جهت ارائه روش های نگهداری اسناد تدوین و طراحی گردیده است.
بهسازی و ایمن سازی محیط کار و نگهداری اسناد پرسنلی
باتوجه به اهمیت ویژه حفظ و نگهداری اسناد، اقدامات ویژه ای درخصوص بهسازی محیط ، ایمنی ( بازدید همکاران محترم آتش نشانی و بررسی استانداردهای ایمنی لازم ) به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی انجام پذیرفت.
اولین جلسه شورای اسلامی کار شهرداری
که در تاریخ 07/11/99 در دفتر تالار شورای شهر تشکیل گردید که در این جلسه درمورد مسائل و مشکلات معیشتی کارگران تصمیماتی گرفته شد که در حال پیگیری می باشد.
تجمیع و تکمیل بانک اطلاعات مامورین
با این تجمیع اطلاعات حدود 400 نفر از مامورین کارگری، رسمی ، پیمانی ، مستخدم موقت و مدیریت پیمان در یک بانک نگهداری شده و بروز رسانی می گردد مامورین شامل مامورین بین سازمان ها و شرکت ها و شهرداری ستاد و مناطق و مامورین بین شهرداری و دستگاه های اجرایی دیگر می باشد.
افزایش حقوق کارکنان
با عنایت به تصویب نامه هیئت محترم وزیران، صدور احکام افزایش فوق العاده جذب و برقراری فوق العاده خاص کارکنان از تاریخ 06/11/1399 صادر و در حقوق و مزایای آنان اعمال گردید.
به روز رسانی بانک اطلاعات اسناد پرسنلی راکد ( کارمندی) شهرداری مشهد
باتوجه به مراجعات متعدد ارباب رجوع محترم در خصوص ادعای سابقه و سوابق خدمتی و به جهت تسریع در پاسخگویی دقیق نیاز است بانک اطلاعات اسناد به روز رسانی گردد.
در حال حاضر بانک اطلاعات اسناد راکد کارمندی بیش از 4000 پرونده پرسنلی (حدود 7000 جلد) در حال بررسی می باشد. پیشرفت کار 35 درصد
تدوین دستورالعمل بایگانی اسناد پرسنلی در شهرداری مشهد
باتوجه به پراکندگی و اعمال نظر سلیقه در روش نگهداری اسناد و خطا های آن، دستورالعمل ویژه ای جهت ارائه روش های نگهداری اسناد تدوین و طراحی شده است که در مراحل نهایی تایید و ابلاغ می باشد.
بهسازی و ایمن سازی محیط کار و نگهداری اسناد پرسنلی
باتوجه به فضای نگهداری اسناد در طبقه منهای یک (زیرزمین) و اهمیت ویژه حفظ و نگهداری اسناد، پیگیری ها و مکاتبات ویژه ای در خصوص بهسازی محیط و همچنین جلوگیری از آسیب های احتمالی به اسناد انجام شده است.
اجرای کفپوش اپوکسی- سیستم اعلام و اطفای حریق و ...
همچنین باتوجه به خطرات محیطی و تاسیسات موجود در محل و ... پیگیری های ویژه ای جهت تامین فضا و مکان دیگر جهت انتقال و جابجایی اسناد در حال انجام می باشد.