دفتر آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی

  • دفتر آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی
فهرست رویدادها
  • پانزدهمین هم آفرینی شهری
    ۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ۱۴:۱۲

    پانزدهمین هم آفرینی شهری

    پانزدهمین هم آفرینی شهری مرکز نوآوری شهری برگزار می کند: پانزدهمین هم آفرینی شهری با موضوع "نوآوری در بهبود شرایط کسب و کارهای هنری و تاب آوری اقتصادی هنرمندان"​ در شرایطی که جهان با بحران بزرگی همانند کرونا دست و پنجه نرم می کند، به شیوه های مختلفی می توان اذهان عمومی را به راهکارهای پیشگیرانه جلب و از همه گیر شدن این بیماری جلوگیری کرد که یکی از این شیوه ها بهرهگیری از هنر و فرهنگ است که کسب و کارهای هنری در این میان از موثرترین شیوهها برای ارتقای دانش عمومی نسبت به کرونا و رعایت فاصلهگذاری هوشمند اجتماعی هستند و می توانند توصیه های آموزشی و بهداشتی و مخاطرات فردی و اجتماعی کرونا را به زبانی موجز و نمادین بیان کرده و برای این کار از درون مایه فرهنگ بهره گیرند. از سوی دیگر، هنر درمانی (Art Therapy) رشته ای است مرکب از اصول هنری و روانشناسی که با استفاده از فرآیندی خلاق، آثار هنری خلق شده در روند درمان و آثار هنری شخص سوم به درمان و بهبود افراد کمک میکند و باعث میشود افراد تحت درمان خودآگاهی بیشتری داشته باشند، به درگیریهای درونی خود پی برده و مهارتهای اجتماعی، اعتماد به نفس و امید به زندگی در خود را افزایش و زمان درمان بیماری را کاهش دهند. رویدادهای “هم آفرینی” محیطی هم افزا و تعاملی برای رسیدن به مدله ای نوین درطراحی مدل کسب و کار است. با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران، طراحی فرآیند خلاقانه ی هنردرمانی برای مبارزه با ویروس کرونا، خلق ایدههای نوآورانه هنری و فرهنگی و نوآوری در بهبود شرایط کسب و کار هنرمندان در زمان شیوع این بیماری از موضوعات مورد توجه در این هم آفرینی میباشد. علاقمندان به هنر، طراحان خدمات و صاحبان مشاغل میتوانند به صورت مجازی در این رویداد که طبق تقویم اجرایی زیر برگزار خواهد شد، مشارکت کنند. پانزدهمین هم آفرینی مشهد سومین هم آفرینی مجازی ایران تاریخ انتشار فراخوان پانزدهمین هم‌آفرینی مشهد و سومین هم‌آفرینی مجازی ایران، ۴ اردی‌بهشت ۹۹ خواهد بود. علاقمندان به صورت فردی یا گروهی-از تاریخ ۵ اردی‌بهشت الی ۲۰ اردی‌بهشت ۹۹ فرصت خواهند داشت تا ایده‌های خود را در قالب مقاله یا طرح پیشنهادی پیرامون موضوع و مسائل این هم‌آفرینی، از طریق راه‌های ارتباطی مطرح شده در فراخوان به استودیوی A.M مرکز نوآوری و شتاب‌دهی پروژه‌های خلاق شهری- ارسال کنند. ایده‌های ارسالی در تاریخ ۲۱ و ۲۲ اردی‌بهشت ۹۹ داوری و ۱۰ ایده‌ی منتخب در تاریخ ۲۳ اردی‌بهشت ۹۹ اعلام می‌گردد. افراد یا گروه‌های منتخب تا ۲۸ اردی‌بهشت ۹۹ فرصت خواهند داشت تا ایده‌ی خود را با استفاده از منتورشیپ رایگان در نظر گرفته شده برای این هم‌آفرینی، تکمیل کرده و برای داوری مرحله‌ی دوم ارسال نمایند. داوری نهایی این هم‌آفرینی در تاریخ ۲۹ اردی‌بهشت انجام و نتایج در تاریخ ۳۰ اردی‌بهشت اعلام خواهد شد. هماهنگی و ارتباط مجازی: 09052659370 وبسایت: www.roshdana.com/ www.mashhadart.com لینک ثبت نام: http://www.roshdana.com/hamafarini15 تاریخ شروع: دوشنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ تاریخ پایان: سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ نام محل برگزاری: مرکز نوآوری شهری آدرس محل برگزاری: بوستان کوهسنگی، مرکز نوآوری شهری محورهای رویداد: خلق ایده های نو مبتنی بر هنر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاثیر هنر بر خوب زیستی، هنر درمانی و خلق مدل های کسب و کار برای هنرمندان و فعالان فرهنگی مخاطبان: اساتید و دانشجویان دانشگاه، طراحان خدمات و تجربه، هنرمندان، طراحان گرافیک، معماری و علاقمندان به استارتاپ ها و کسب و کارهای هوشمند و شهری، ایده پردازان، جامعه خلاق و نوآور، صاحبان کسب و کار و ...

  • چهاردهمین هم آفرینی شهری
    ۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ۱۴:۱۰

    چهاردهمین هم آفرینی شهری

    چهاردهمین هم آفرینی شهری مرکز نوآوری شهری برگزار می کند: چهاردهمین هم آفرینی شهری با موضوع "توسعه ظرفیت های هوشمند خدمات شهری، فاصله گذاری اجتماعی، Public Art رویدادهای “هم آفرینی” محیطی هم افزا و تعاملی برای رسیدن به مدل های نوین در طراحی مدل کسب و کار است. با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران، باید برای دوره بازگشایی پس از اطمینان از ایجاد وضعیت تثبیت شده در مدیریت مقابله با کرونا پروتکل های متنوع و مختلف با دقت نظر در تمامی حوزهها طراحی و متناسب با هر کسب وکار اجرا شود. علاقمندان به بازآفرینی اقتصاد شهری، طراحان خدمات و صاحبان مشاغل میتوانند به صورت مجازی در این رویداد که طبق تقویم اجرایی زیر برگزار خواهد شد، مشارکت کنند. تاریخ انتشار فراخوان چهاردهمین هم‌آفرینی مشهد و دومین هم‌آفرینی مجازی ایران، ۳۰ فروردین ۹۹ خواهد بود. علاقمندان به صورت فردی یا گروهی- از تاریخ ۳۱ فروردین الی ۱۵ اردی‌بهشت ۹۹ فرصت خواهند داشت تا ایده‌های خود را در قالب مقاله یا طرح پیشنهادی پیرامون موضوع و مسائل این هم‌آفرینی، از طریق راه‌های ارتباطی مطرح شده در فراخوان به استودیوی A.M مرکز نوآوری و شتاب‌دهی پروژه‌های خلاق شهری ارسال کنند. ایده‌های ارسالی در تاریخ ۱۶ و ۱۷ اردی‌بهشت ۹۹ داوری و ۱۰ ایده‌ی منتخب در تاریخ ۱۸ اردی‌بهشت ۹۹ اعلام می‌گردد. افراد یا گروه‌های منتخب تا ۲۳ اردی‌بهشت ۹۹ فرصت خواهند داشت تا ایده‌ی خود را با استفاده از منتورشیپ رایگان در نظر گرفته شده برای این هم‌آفرینی، تکمیل کرده و برای داوری مرحله‌ی دوم ارسال نمایند. داوری نهایی این هم‌آفرینی در تاریخ ۲۴ اردی‌بهشت انجام و نتایج در تاریخ ۲۵ اردی‌بهشت اعلام خواهد شد. هماهنگی ارتباط مجازی: 09052659370 وبسایت: www.roshdana.com/ www.mashhadart.com لینک ثبت نام: http://www.roshdana.com/hamafarini14

  • سیزدهمین هم آفرینی مشهد
    ۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ۱۴:۰۴

    سیزدهمین هم آفرینی مشهد

    سیزدهمین هم آفرینی مشهد مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد برگزار می کند: سیزدهمین هم آفرینی مشهد با موضوع "نوآوری در توسعه هوشمند کسب و کارهای شهری" ویروس کرونا یکی از جدیدترین و خطرناکترین ویروس های شناخته شده است که این روزها تاثیر بسیار زیادی روی کسب و کارهای آنلاین و سنتی داشته است. کسب و کارهای سنتی مانند مغازه ها و فروشگاه های فیزیکی تا حد زیادی به تعطیلی کشیده شده اند اما باید در نظر داشت که در همین روزهای سخت چگونه میتوان با خلق و توسعه ی راهکارهای نوین برای حفظ این کسب و کارها تلاش و فروش چند برابری محصولات و خدمات را تجربه کرد. فروش و استراتژی در زمان بحران، کم کردن اثرات ناشی از ویروس کرونا بر کسب و کارهای شهری،انتظارات مشتری در زمان شیوع ویروس، راههای حفظ و افزایش میزان فروش، اقدامات پیشگیرانه در محل کسب و کار و اعتمادسازی در زمان شیوع ویروس کرونا محورهای خلق ایده در این همآفرینی هستند. رویدادهای “همآفرینی” محیطی همافزا و تعاملی برای رسیدن به مدلهای نوین در طراحی مدل کسب و کار است. با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در ایران، روال عادی کسب و کار -البته بسته به نوع کار- متاثر کرده است، علاقمندان به بازآفرینی اقتصاد شهری، طراحان خدمات و صاحبان مشاغل میتوانند به صورت مجازی در این رویداد که طبق تقویم اجرایی زیر برگزار خواهد شد، مشارکت کنند. تاریخ انتشار فراخوان سیزدهمین هم‌آفرینی مشهد و اولین هم‌آفرینی مجازی ایران، ۲۵ فروردین ۹۹ خواهد بود. علاقمندان -به صورت فردی یا گروهی- از تاریخ ۲۶ فروردین الی ۱۰ اردیبهشت‌ ۹۹ فرصت خواهند داشت تا ایده‌های خود را در قالب مقاله یا طرح پیشنهادی پیرامون موضوع و مسائل این هم‌آفرینی، از طریق راه‌های ارتباطی مطرح شده در فراخوان به استودیوی A.M مرکز نوآوری و شتاب‌دهی پروژه‌های خلاق شهری- ارسال کنند. ایده‌های ارسالی در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اردی‌بهشت ۹۹ داوری و ۱۰ ایده‌ی منتخب در تاریخ ۱۳ اردی‌بهشت ۹۹ اعلام می‌گردد. افراد یا گروه‌های منتخب تا ۱۸ اردی‌بهشت ۹۹ فرصت خواهند داشت تا ایده‌ی خود را با استفاده از منتورشیپ رایگان در نظر گرفته شده برای این هم‌آفرینی، تکمیل کرده و برای داوری مرحله‌ی دوم ارسال نمایند. داوری نهایی این هم‌آفرینی در تاریخ ۱۹ اردی‌بهشت انجام و نتایج در تاریخ ۲۰ اردی‌بهشت اعلام خواهد شد. ایده ها در قالب pdf و به همراه مشخصات افراد یا تیم که شامل مشخصات فردی، تحصیلی و تخصص می باشد بر روی سایت آپلود و یا از طریق شماره درج شده ارسال گردد. هماهنگی و ارتباط مجازی: 09052659370 وبسایت: www.mashhadart.com/www.roshdana.com لینک ثبت نام: http://www.roshdana.com/hamafarini13 لازم به ذکر است که با توجه به شرایط فعلی، رویداد به صورت مجازی برگزار می گردد.

  • برگزاری همزمان سه رویداد هم آفرینی به صورت مجازی در مشهد
    ۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۱۱:۳۶

    برگزاری همزمان سه رویداد هم آفرینی به صورت مجازی در مشهد

    به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، غلامرضا عباس‌زاده ضمن تعریفی از رویدادهای هم آفرینی به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر فعالیت های کسب و کار و به تبع برگزاری دوره‌های هم‌آفرینی درمشهد اشاره کرد و گفت: رویدادهای هم‌آفرینی محیطی هم‌افزا و تعاملی برای رسیدن به مدل‌های نوین در طراحی مدل‌های نوآورانه و خلاقانه برای توسعه کیفیت کسب و کار است، ویروس کرونا یکی از موضوعاتی است که این روزها مطرح شده و تاثیرات بسیاری بر مسائل سلامتی و بهداشتی گذاشته و شرایط جدیدی را ایجاد کرده است به نحوی که این شرایط نه تنها شامل بحث های بهداشتی و سلامت شده، بلکه بحث‌های اقتصادی و مرتبط با کسب و کار را نیز در بر می‌گیرد. وی ادامه داد: در اثر شرایطی که ایجاد شده عملا بسیاری از کسب و کارها اعم از سنتی و آنلاین با مشکلاتی همراه هستند که می‌توان به کاهش فروش و تعطیلی برخی از آنان اشاره کرد و لازم است که برای این موضوعات چاره‌ای اندیشه شود. رئیس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد افزود: ما در مرکز نوآوری شهری سه رویداد مجازی را در این موضوعات مطرح کردیم تا بتوانیم با توجه به شرایط حاکم راهکارهای نوآورانه و خلاقانه‌ای را بر موضوعات مختلفی که مدنظر است، پیدا کنیم. عباس‌زاده با اشاره به سیزدهمین رویداد هم‌آفرینی ، عنوان کرد: این رویداد مرتبط با حوزه توسعه هوشمند کسب و کارهای شهری است، و عملا ما به دنبال آن هستیم که برای حفظ کسب و کارهای مختلفی که در این شرایط دچار اُفت، کاهش فروش و بحران شدند، راهکارهای نوینی را ارائه کنیم و بتوانیم بر فروش و مسایل استراتژیک آنان در مواقع بحران اطلاعاتی را ارائه کنیم. وی با بیان اینکه نحوه کم کردن اثرات ناشی از این بحران در کسب و کارها امری مهم است، ادامه داد: انتظارات مشتری در زمان شیوع این ویروس قطعا با تغییر همراه بوده و لازم است برای این موارد نیز راهکارهای جدیدی اتخاذ گردد. رئیس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد افزود: توجه به اینکه چطور این کسب وکارها می‌توانند فروش خود را حفظ و یا افزایش دهند و اقدامات مختلفی را در کسب و کار خود انجام دهند تا منجر به اعتمادسازی در مشتریان خود شود، امری مهم است. عباس‌زاده با اشاره به چهاردهمین رویداد هم‌آفرینی در ادامه گفت: موضوع رویداد چهاردهم هم آفرینی، بحث پروتکل‌های بهداشتی در مبحث فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است. همه قشرهای جامعه در این شرایط باید یکسری پروتکل‌هایی را رعایت کنند که منجر به ایجاد درصد بالایی از اطمینان برای افراد جامعه شود. وی تاکید کرد: آن چیزی که در واقع فاصله‌گذاری اجتماعی را به سمت هوشمندی پیش می‌برد، موضوع ابزارهای الکترونیک و سیستم‌های ارتباطی نیست؛ بلکه نحوه برنامه‌ریزی و استفاده از این ابزارها در جهت ارتقا، سطح خدمات شهری، حمل و نقل، خدمات اداری و مالی شهرداری و ارگان‌های خصوصی و دولتی است. رئیس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در رویداد هم‌آفرینی چهاردهم که با رویکرد توسعه ظرفیت‌های هوشمند خدمات شهری و فاصله‌گذاری هوشمند برگزار می‌شود ما به دنبال آن هستیم که ایده‌هایی را بر اساس سه دسته از عوامل مختلف شناسایی کنیم. دسته اول موضوع مدیریت و سیاست (عوامل نهادی تاثرگذار در این زمینه)، دسته دوم منابع انسانی و سرمایه اجتماعی و موضوع سوم بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات است، و دنبال آن هستیم تا بر اساس ایده‌ها و پیشنهاداتی که مطرح می‌شود یکسری معیارهایی را برای هرکدام از این دسته‌ها مطرح کنیم تا براساس آن فاصله‌گذاری هوشمند اتفاق افتد، یعنی رویداد چهاردهم به نوعی بیشتر جنبه مدیریتی داشته باشد. عباس‌زاده با اشاره به رویداد هم‌‌آفرینی پانزدهم، خاطرنشان کرد: موضوع اصلی در این رویداد بحث نوآوری در بهبود شرایط کسب و کارهای هنری و تاب‌آوری اقتصادی هنرمندان است. یکی از موضوعاتی که در این شرایط می‌تواند به افراد کمک کند، بهره‌گیری از فرهنگ و هنر است که چطور کسب و کارهای هنری به روش‌های مختلف می‌تواند به ارتقای دانش عمومی و فاصله‌گذاری هوشند اجتماعی کمک کند؛ یعنی در واقع توصیه‌های آموزشی و بهداشتی و مخاطراتی که در جنبه‌های فردی و اجتماعی وجود دارد از طریق هنر به افراد ارائه شود. وی بیان کرد: همچنین به دنبال آن هستیم که بر اساس قابلیت‌هایی که در هنرمندان و آثار آنان وجود دارد، به یکسری ایده‌ها و راهکارهایی دست پیدا کنیم تا به خوداگاهی بیشتر افراد کمک کند تا مهارت‌های اجتماعی، اعتماد به نفس و امید به زندگی را در خودشان افزایش دهند و در واقع کمک کند که زمان درمان این بیماری کاهش پیدا کند. رئیس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: گفتنی است که هر سه مورد این رویدادها به صورت مجازی برگزار می‌شود و انتشار این فراخوان در 25 فرودین ماه سال جاری انجام شد. که طی آن مهلتی را برای افراد تعیین کردیم تا بتوانند ایده‌های خود را به صورت گروهی و فردی مطرح کنند. عباس‌زاده با بیان اینکه تا 20 اردیبهشت ماه سال جاری فرصت ارائه این ایده‌ها وجود دارد تا افراد بتوانند در قالب طرح پیشنهادی، موضوع مدنظر خود به دبیرخانه ارسال کنند، گفت: بر اساس ایده‌های ارسالی در روزهای 21 و 22 اردیبهشت ایده‌های ارسالی داوری می‌شود و ایده‌هایی که منتخب داوران باشد نیز اعلام می‌شود. رئیس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد در خاتمه اظهارکرد : افرادی که ایده‌هایشان منتخب شود، برایشان مربی تعیین خواهد شد که آنان را راهنمایی کنند تا بتوانند ایده‌های خود را تکمیل کنند. و داوری نهایی در روز 29 اردیبهشت انجام شده و نتایج در روز بعد اعلام می‌شود. بدیهی است به ایده‌هایی که از این موضوع بیرون بیایند کمک می‌شود تا قابلیت اجرایی پیاده‌سازی پیدا کنند تا از این طریق به کسب و کارها، هنرمندان و شهروندان کمک شود.