•  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 79
      کد: 179629
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      در پی امضای تفاهم نامه شهرداری و شرکت آبفای مشهد صورت می گیرد؛

      اشتراک گذاری و تبادل اطلاعات توصیفی، مکانی و خدمات الکترونیکی شهر مشهد

      تفاهم نامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد و شرکت آبفای مشهد با موضوع اشتراک‌گذاری و تبادل اطلاعات توصیفی، مکانی و خدمات الکترونیکی شهر مشهد امضا شد.
      اشتراک گذاری و تبادل اطلاعات توصیفی، مکانی و خدمات الکترونیکی شهر مشهد

      به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه بین دو مجموعه که در حوزه آی‌تی پیشرو هستند، گفت: هوشمندی الزاماً به مفهوم الکترونیکی شدن فعالیت‌های ما نیست؛ بلکه این است که ما بتوانیم از پیوستگی در اطلاعات استفاده کنیم و مانع بسیاری از موازی‌کاری‌ها شویم.
      شهریار آل‌شیخ با بیان اینکه در بسیاری از موارد دچار خلأ قانونی هستیم، افزود: طبیعتاً مواردی که می‌شود دوسویه تفاهم کرد می‌تواند ما را در یک نظام یکپارچه جلو ببرد.
      وی خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری از منظر مدیریت انرژی، در موضوع مدیریت منابع آب بسیار خوب پیش رفته است و تمرکز جدی بر روی بازچرخانی منابع آب و آبیاری فضای سبز شهری از محل مدیریت آب دارد.
      آل‌شیخ با بیان اینکه شهرداری در سطوح دیگر هم مدیریت انرژی را پیش گرفته است، ادامه داد: در حوزه ضوابط ساختمانی، مشوق‌هایی را برای مجموعه‌هایی که بر روی انرژی واحدهای مسکونی خود مدیریت دارند، در دستور کار قرار داده‌ایم.
      وی با اشاره به سه برابر شدن حریم مشهد، گفت: ما برداشت تصاویر حریم شهر را شروع کردیم و نقاطی که بحرانی‌تر بوده است در اولویت قرار داده‌ایم که این اقدام به کمک پهپادها انجام و دیتاها به صورت سه‌بعدی تهیه شده است.
      آل‌شیخ افزود: یک بخش از داده‌ها که به شدت مورد نیاز است، مسیرهای تاسیساتی زیرسطحی است که باید برروی بستر یکپارچه در نظر گرفته شود.
      وی درخصوص کاربرد دیتاها و اطلاعات در بخش مدیریت بحران نیز اظهار داشت: باید در حوزه شرایط و مدیریت بحران مکانیزیم اطلاع‌رسانی یکپارچه‌ای را داشته باشیم که متاسفانه حوزه ارتباطی و بی‌سیم‌ها بین دستگاه‌های ارتباطی برقرار نیست.
      وی خاطرنشان کرد: همچنین در بحث داده‌هایی که با مردم ارتباط دارد، نیازمند تطابق هستیم. کدهای نوسازی و کدپستی را تطبیق داده‌ایم و اگر بتوانیم انشعابات را در دستگاه‌های مختلف تطبیق دهیم، بسیاری از فعالیت‌هایی که شهروندان به صورت روزمره انجام می‌دهند، بهبود پیدا می‌کند و بهینه‌تر می‌شود.
      آل شیخ در خصوص اهداف این تفاهم‌نامه تصریح کرد: یکی از محورهای همکاری این است که بتوانیم تطابق کدینگ‌ها، استفاده مشترک از نقشه‌ها و ایجاد نقشه‌های محور شهری و لایه‌هایی که ثبتی است و به‌روزرسانی می‌شود را اشتراک‌گذاری کنیم که به مدیریت بهتر شهر و موضوعات خدمات شهروندی کمک خواهد کرد.
      وی با بیان اینکه تفاهمات دوسویه بسیار کارگشاست، گفت: شهرداری با آستان قدس نیز برای مدیریت املاک تفاهم داشته است و امیدواریم با ثبت اسناد هم به این تفاهم برسیم و کدینگ‌ها یکسان شود و فراتر هم در حوزه‌های بانک‌ها تعاملات گسترده‌ای را آغاز کرده‌ایم .
      وی به افتتاح رسمی شهرداری الکترونیک در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در سطح کشور شهرداری الکترونیک به صورت پایلوت در منطقه 12 آغاز به کار کرده که باعث شده آن تابویی که گفته می‌شد شهرداری‌ها در حوزه شهرسازی قابلیت الکترونیکی شدن ندارند، شکسته شود.
      آل شیخ با بیان اینکه مهم‌ترین اتفاق الکترونیکی کردن، رصد فعالیت‌ها و فرایندهاست، افزود: شفافیت به روند بهتر کارها کمک شایانی خواهد کرد که به همین منظور داده‌های شهری را به صورت باز و رایگان در اختیار همه قرار داده‌ایم؛ چرا که بسیاری از کسب و کارها در محور داده‌ها شکل می‌گیرد.
      وی به الکترونیکی کردن فرآیند نقل و انتقال آپارتمان اشاره کرد و افزود: زمان فرآیند نقل و انتقال آپارتمان با الکترونیکی شدن از 16 روز به کمتر از 48 ساعت کاهش یافته است.
      در ادامه محمدجواد رجائیان، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد عنوان کرد: تفاهم‌نامه پیش رو، حاصل چند ماه مذاکره و رایزنی است که در نهایت منجر به اخذ تصمیمات خوبی در سطح دو سازمان در راستای هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک شده است.
      وی با اشاره به لزوم تغییر نگاه مدیران ارشد به موضوعات و پروسه‌های کاری عنوان کرد: برخی گرفتاری‌های مردم در پروسه‌های اداری، حاصل نگاه غیرمنطقی و تمامیت‌خواه در حوزه اقتدار سازمانی است که با تغییر زاویه نگاه و اطمینان بیشتر به مردم، به‌راحتی قابل حل و ساده‌سازی است.
      رجائیان تاکید کرد: امضای این تفاهم‌نامه گام اول همکاری مشترک ماست و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد این آمادگی را دارد که در سایر زمینه‌های هوشمندسازی و خدمات الکترونیک، تجربیات خود را در اختیار سازمان‌های خدمات‌دهنده قرار دهد.
      حسین اسماعیلیان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در ادامه گفت: شهرداری مشهد از گذشته در مدیریت انرژی بسیار پیشرو بوده است.
      وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب مشهد یکی از شرکت‌های قوی در حوزه آی‌تی و فناوری اطلاعات است، افزود: تمام خدماتی که شرکت آبفا به مردم ارائه می‌دهد، الکترونیکی و غیرحضوری است.
      اسماعیلیان ادامه داد: یکی از اقداماتی که می‌تواند به تسریع و تسهیل خدمات به شهروندان کمک کند، ارتباط دوسویه با شهرداری است که بتوانیم تبادل اطلاعات داشته باشیم.
      وی خاطرنشان کرد: هدف از این تفاهم‌نامه این است که خدمتی را به سریع‌ترین زمان ممکن و راحت‌ترین وجه به مردم ارائه دهیم و امیدواریم این اقدام در سطح کشور تعمیم داده شود.

       

      تعداد بازدید: 79
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد
    درباره ما